Eläinlääketieteen Kandidaattiyhdistys ry (EKY) on eläinlääketieteen opiskelijoiden tiedekuntajärjestö. EKY järjestää jäsenistölleen kulttuuri-, opinto-, ja sosiaalipalveluja ja edistää jäsenistönsä harrastusmahdollisuuksia. EKY pyrkii edistämään eläinlääkäriopiskelijoiden etuja monilla sektoreilla, mm. tiedekunnan eri elinten opiskelijaedustajien kautta ja yhteistyöllä monien organisaatioiden, kuten Suomen Eläinlääkäriliiton kanssa.

EKY:n juuret ovat Eläinlääketieteellisen Korkeakoulun Ylioppilaskunnassa, joka perustettiin vuonna 1946. Korkeakoulun liityttyä Helsingin yliopistoon vuonna 1995 EKY jatkoi toimintaansa Eläinlääketieteen Kandidaattiyhdistyksenä, Helsingin yliopiston ylioppilaskunnan alaisena järjestönä.

EKY:n jäseniä voivat olla kaikki Helsingin yliopiston eläinlääketieteellisessä tiedekunnassa eläinlääketieteen lisensiaatin perustutkintoa tai eläinlääketieteen jatkotutkintoa suorittavat yksityishenkilöt. Kannatusjäsenet hyväksyy yhdistyksen hallitus. Jäsen menettää jäsenyytensä valmistuttuaan tiedekunnasta tai laiminlyötyään jäsenmaksunsa maksamisen.

Syksyllä 2004 EKY siirtyi tiedekunnan mukana Hämeentieltä Viikin kampukselle. Pitkään ekyläisiä palvellut EKY-talo vaihtui samalla Viikin uuteen kerhotilaan, joka sai nimekseen Kuopio. Kerhotilassa järjestetään teemailtoja, yhdistyksen ja hallituksen kokoukset ja muita tapahtumia sekä spontaaneja juhlia. Kuopiossa jäsenistön käytettävissä on mm. keittiö, tietokone, biljardipöytä ja piano.

Jäsenedut

Jäseneksi?

Uudet opiskelijat liittyvät jäseneksi ensimmäistä kertaa syyslukukauden alussa. Vanhemmat opiskelijat liittyvät jäseneksi vuoden alussa tai samaan aikaan uusien opiskelijoiden kanssa.

Asiasta tiedotetaan, kun se on ajankohtaista!

Lue kannatusjäsenyydestä alumnisivulta!

• Jäsenlehti Epiglottis 4 kertaa vuodessa
  • Ajankohtaista ja hyödyllistä tietoa EKYn sähköpostilistalla ja nettisivuilla
  • Kerhohuone Kuopion käyttöoikeus ja avain panttia vastaan
  • Erilaisia lehtiä (Helsingin Sanomat, Koiramme-lehti ym.) luettavaksi Kuopiossa
  • EKY-hintaiset liput bileisiin ja vuosijuhlille
  • Paljon ilmaisia, yhteistyökumppaneiden kanssa järjestettyjä tapahtumia, esim. EKY-illat
  • Alennettu hinta kulttuuriexcursioiden pääsylipuista mm. teatteri, ooppera, konsertit, museot, elokuvat
  • Alennettu hinta liikuntaexcuista mm. erilaisia lajikokeiluja
  • Ilmainen sählyvuoro Viikin Monarilla viikoittain
  • NVM-matkat jäsenhintaan
  • EKYn sponsoroimat excursiot
  • Mahdollisuus tilata eläintenruokia edulliseen hintaan
  • PK-seudun Musti ja Mirri -myymälöistä -20% Maukas-pakasteista
  • Mahdollisuus varata Kuopio yksityiskäyttöön ilmaiseksi (tiedustelut EKYn tilavastaavalta)
  • Mahdollisuus vuokrata EKY:n katos omaan käyttöön hintaan 50 €
  • Mahdollisuus myydä ja ostaa käytettyjä kurssikirjoja EKY:n nettisivuilla
  • Mahdollisuus saada tietoa vapaista työpaikoista EKYn nettisivuilla
  • Oikeus liittyä EKYn kerhoihin ja sitä kautta mahdollisuus opiskelijahintaisiin agilityvuoroihin, ratsastustunteihin jne.
  • Äänioikeus EKY:n kevät- ja syyskokouksessa, joissa päätetään mm. hallitusviroista ja jäsenmaksuista
  • Mahdollisuus toimia opiskelijaedustajana tiedekunnan, yliopiston ja ylioppilaskunnan päätäntäelimissä ja työryhmissä
  • Mahdollisuus välittää kommentteja opintoasioista ja opiskelijoita kohtaavista epäkohdista EKYn hallituksen ja hallopedien kautta tiedekuntaan